top of page
fitforthem.jpg

Jyväskylän yliopisto

Kuinka akateemisia tutkijoita innostettiin ideoiden kaupallistamiseen

Akateemisessa maailmassa on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. Tutkijoilla on ideoita ja innovaatioita, joiden kaupallisia tai yhteiskunnallisia mahdollisuuksia ei useinkaan osata hyödyntää.

 

Jyväskylän yliopisto, osana eurooppalaista Forthem-allianssia, halusi rohkaista tutkijoita innovaatioiden kehitystyöhön ja kaupallistamiseen. Mielenkiinnon herättämiseksi suunnittelimme ja tuotimme yhdessä yliopiston kanssa R2B-yrittäjyystarinan, eurooppalaisissa yliopistoissa hyödynnettäväksi. Kyseessä on sarjan ensimmäinen tarina.

 

Videon katsojalle selviää, millaisen idean musiikkikasvatuksen emeritusprofessori Jukka Louhivuori sai aamulla hampaita harjatessaan. Ja kuinka ideasta kehittyi startup-yritys Lou-hen menestystarina yhdessä tekemisen ja ajatusten jakamisen kautta.

 

Yrittäjyystarina, kesto 7:30. Suunnittelu, käsikirjoitus, kuvaus ja tuotanto: Käänne Agency.

Jyväskylän yliopisto

650A4244.jpg
Lou-hen tuotteet Nova sairaalassa
Jyväskylän yliopisto päärakennus
Tähdenlennonkuja 1
Simo Perälä, Laura Turunen Pasi Rajahalme, Juha Viljanen, Jukka Louhivuori

Startup-yritys Lou-hen menestystarina syntyi Jyväskylän yliopistokampuksen maisemissa, jossa vaikuttaa vahvasti Alvar Aallon henki. Täällä kuvattiin R2B-yrittäjyystarina, jonka suunnittelusta ja tuotannosta vastasivat asiakkuusjohtaja Simo Perälä, asiantuntija Laura Hämäläinen, AD Pasi Rajahalme, copywriter Juha Viljanen sekä emeritusprofessori Jukka Louhivuori.

Simo Perälä, asiakkuusjohtaja, mainostoimisto Käänne Agency.

Simo Perälä

Asiakkuusjohtaja

+358 40 506 8401

simo@kaanne.fi

Haluatko kuulla lisää?

bottom of page