Jyväskylän yliopisto
Kuinka akateemisia tutkijoita innostettiin ideoiden kaupallistamiseen
Akateemisessa maailmassa on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. Tutkijoilla on ideoita ja innovaatioita, joiden kaupallisia tai yhteiskunnallisia mahdollisuuksia ei useinkaan osata hyödyntää.
Jyväskylän yliopisto, osana eurooppalaista Forthem-allianssia, halusi rohkaista tutkijoita innovaatioiden kehitystyöhön ja kaupallistamiseen. Mielenkiinnon herättämiseksi suunnittelimme ja tuotimme yhdessä yliopiston kanssa R2B-yrittäjyystarinan, eurooppalaisissa yliopistoissa hyödynnettäväksi. Kyseessä on sarjan ensimmäinen tarina.
Videon katsojalle selviää, millaisen idean musiikkikasvatuksen emeritusprofessori Jukka Louhivuori sai aamulla hampaita harjatessaan. Ja kuinka ideasta kehittyi startup-yritys Lou-hen menestystarina yhdessä tekemisen ja ajatusten jakamisen kautta.
Yrittäjyystarina, kesto 7:30. Suunnittelu, käsikirjoitus, kuvaus ja tuotanto: Käänne Agency.
Jyväskylän yliopisto
Startup-yritys Lou-hen menestystarina syntyi Jyväskylän yliopistokampuksen maisemissa, jossa vaikuttaa vahvasti Alvar Aallon henki. Täällä kuvattiin R2B-yrittäjyystarina, jonka suunnittelusta ja tuotannosta vastasivat asiakkuusjohtaja Simo Perälä, asiantuntija Laura Hämäläinen, AD Pasi Rajahalme, copywriter Juha Viljanen sekä emeritusprofessori Jukka Louhivuori.